szombat, december 26, 2009

Túlélni a karácsonyt

ez volt a napokban a legfőbb célkitűzésünk. valahonnan összeszedtünk egy kis náthát. előbb abi bukott ki. karácsony szombatján lázasan feküdt meg kóválygott, a sütésfőzés abbamaradt, a gyerekek rosszalkodtak, én meg lelkiismeret furdalással mentem gernyeszegre istentiszteletre. az esténk elég csendes volt, elkészítettem az egyik kedvenc ételemet: túrós puliszkát, és miután megvacsoráztunk, fogadtuk a kántásokat gernyeszegről, majd énekeltünk néhány karácsonyi éneket és lefeküdtünk. éjszaka én is belázasodtam, és első napján többnyire az ágyat nyomtam. abi kicsit jobban volt de nehezen tartotta a frontot. déltájt meglátogattak néhányan a "szerbiából", segítettek kicsit a ház körül, majd beszélgettünk és imádkoztunk. az éjszakánk elég pocsék volt de ma a gyerekeket átvállalták mária néniék gernyeszegről, és így nyugodtan betegeskedhettünk. gerzon és zalán is betegek de elég jól viselik.

elég pocsék napok voltak és még korán sincs vége. de azért volt jó oldala is:
- abi nem tudta tulzásba vinni a készülődéseket (csak 2 féle süti, hús csak első napján sült meg de nem tudom mikor eszünk belőle, a fa még most sincs teljesen feldíszítve pedig alig 60 cm)
- sokat voltam együtt a családdal, évek óta először nem voltam kántálni, igaz, hogy lázasan félrebeszéltem, de legalább itthon voltam
- lehetőség adódott másoknak, hogy felénk szolgáljanak, mi nem tudtunk betegeket, árvákat, özvegyeket látogatni, de meglátogattak minket többen is (hála érte Istennek), és ételünk is lett bőven
- nem vittük túlzásba az evést (szenteste óta ma este ettem először egy keveset)
- nem volt semmiféle rohangálás: gyülekezetekbe, szerbiába, családokhoz, stb.
és lehet, hogy más haszna is van, egyenlőre ennyi

de még nincs vége. harmadnapját is megtartjuk, és a gyerekekkel terveztünk egy előadást gernyeszegen. remélem összejön, velem vagy nélkülem.
békés karácsonyt és áldott új évet!
zoltán

1 megjegyzés:

Petyár Angi írta...

Hat sajnalom a betegseget, de orulok a pozitiv oldalnak:) Kerjuk kuldjetek el mihamarabb az adatokat, amiket kertunk, hogy mi is hozzajarulhassunk a "jobb reszhez":) Koszi.Angi